text.skipToContent text.skipToNavigation
Menu

𝐒π₯𝐒𝐦𝐦𝐞 𝐒𝐧𝐀𝐨𝐨𝐩 𝐞𝐧 𝐯𝐞𝐫𝐀𝐨𝐨𝐩: 𝐒𝐧𝐀𝐨𝐩𝐞𝐫 π‘πšπ₯𝐩𝐑 𝐚𝐚𝐧 𝐑𝐞𝐭 𝐰𝐨𝐨𝐫𝐝!

In het hart van de dynamische wereld van plaatmateriaalverkoop vormt Ralph Geurtsen, inkoper bij RET, de essentiële schakel. β€œIk behartig de belangen van onze klanten én leveranciers. Ik ga voor de beste prijzen, de snelste levering van deur tot deur en zoek naar de juiste producten bij specifieke wensen van projecten,” geeft Ralph aan. Samen met hem brengen we ontwikkelingen, uitdagingen én slimme inkoopstrategieën in kaart.

De focus ligt voor Ralph op marktontwikkelingen, beschikbaarheid van producten, behoeftes van de markt en het releases van nieuwe producten. β€œEen essentieel onderdeel van de succesvolle inkoopstrategie van RET is hierbij de nauwe samenwerking tussen inkoop, verkoop, productmanagement en sales. Als verbinder deel ik waardevolle informatie om de verkoop te stimuleren en voorkom ik onnodige ruis,” geeft Ralph aan.

Pro-actieve inkoop en verkoop

β€œVanuit mijn rol zoek ik altijd kansen,” vertelt Ralph. β€œDat is ook precies wat de inkoopstrategie van RET van de afgelopen jaren kenmerkt. Met slim inkopen en verkopen scoren we voor iedereen!”. Slim anticiperen op prijsstijgingen om klanten winstgevende kansen te bieden of juist actiematig te werk gaan bij een groot aanbod. Met volle wagens meerdere klanten bedienen. En rechtstreekse leveringen van fabrikant naar klant bevorderen om voorraad- en opslagkosten te verminderen. β€œOp al deze manieren probeer ik voor alle partijen voordelen te creëren en dat werpt echt zijn vruchten af. Een win-win situatie!”.

Focus op actuele klantbehoeften

Als inkoper heeft Ralph ervaren hoe de marktdynamiek snel kan veranderen, zoals door de oorlog in Oekraïne. β€œHierdoor waren een aantal materialen, zoals berken, niet meer leverbaar. Wanneer bronnen schaars worden, is het belangrijk om de behoeften van onze klanten goed te identificeren en alternatieven te kunnen bieden. Hierbij is er vaak ook geen 1-op-1 alternatief mogelijk. We kijken dan per klant naar hun specifieke toepassing van het materiaal en komen met een oplossing.”

Ook de groeiende aandacht voor duurzaamheid en de behoefte om verantwoorde keuzes te maken, speelt mee. β€œHier waren we als organisatie altijd al mee bezig, maar naast gecertificeerd hout kijken we nu bijvoorbeeld ook naar zaken zoals goede omstandigheden bij de fabrikant en het verminderen van uitstoot. En het liefst halen we onze producten van zo dichtbij mogelijk en stimuleren we directe levering bij de klant.”

Aansluiten bij ontwikkelingen in de branche

β€œHet leukste aan mijn werk vind ik de recente swing.” Waar de corona-tijd werd gekenmerkt door veel vraag en weinig aanbod, is dit de afgelopen anderhalf jaar omgedraaid. β€œToen was ik enkel bezig met het überhaupt verkrijgen van materiaal. Nu denk ik: hoe kan ik de producten naar onze klanten krijgen? Als je weet dat organisatie X altijd product Y gebruikt, benaderen we hen actief met mooie acties, bijvoorbeeld. Ook hebben we hiermee onze focus weer meer weten terug te brengen naar houtachtig plaatmateriaal én interieurmateriaal, daar waar we voorheen vooral gericht waren op onze zogenaamde β€˜eigen specials’ . Ik vind het super mooi om te zien hoe we zo steeds blijven evolueren!”.

Met een sterke focus op het creëren van waarde voor alle partijen en het bevorderen van efficiëntie staat Ralph klaar voor klanten, leveranciers en RET. β€œDaarbij helpt het enorm dat het hele RET team zich keihard inzet. We helpen elkaar en niets blijft liggen. Dat is echt het mooie van onze organisatie. Een super team!”